Szanowni Państwo
Przedstawiamy Państwu informator mający na celu ułatwienie korzystania z naszych usług. Mamy nadzieję, że pobyt w naszej placówce wpłynie na poprawą samodzielności, sprawności fizycznej i poprawi Państwa jakość życia.
Pragniemy zapewnić naszym podopiecznym opiekę medyczną na najwyższym poziomie, opartą na umiejętnym wykorzystaniu profesjonalnej wiedzy i doświadczenia naszego personelu medycznego.
Co zabrać ze sobą na turnus:
Stosowane metody
W czasie pobytu w oddziale pacjent ma zapewnioną profesjonalną opiekę personelu medycznego.
Poza opieką lekarską i pielęgniarską zapewniamy dostęp do porad psychologa.
Głównym elementem terapii jest proces rehabilitacji realizowany przez doświadczonych
fizjoterapeutów.
Żywienie – pory posiłków:
Śniadanie – godz. 8:30
Obiad – godz. 13:00
Kolacja – godz. 17:00
Kontakt z bliskimi
Pacjentów można odwiedzać codziennie jednak ze względu na organizację pracy oddziału prosimy
o planowanie odwiedzin w godzinach 14:00-20:00.
Parking dla pacjentów
Parking dla pacjentów przebywających w oddziale stacjonarnym rehabilitacji ogólnoustrojowej znajduje się za budynkiem głównym placówki.
Zakupy
Na terenie placówki znajduje się sklepik, w którym pacjenci mogą zaopatrzyć się w napoje, słodycze, kawę, herbatę oraz środki higieny osobistej.
W sprzedaży oferowane są również bandaże do obrzęku limfatycznego, elektrody oraz strój
do krioterapii.
7 podstawowych praw pacjenta:
KARTA PRAW PACJENTA
podstawowe unormowania prawne wynikające z ustawy zasadniczej - Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483)
określone w ustawach:
*z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej
* z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U. Nr 111, poz. 535, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 113, poz. 731)
* z dnia 26 października 1995 r. o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. Nr 138, poz. 682),
* z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 91, poz. 410 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668), z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza (Dz. U. Nr 28, poz. 28 i Nr 88, poz. 554 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668)
INFORMACJA O RZECZNIKU PRAW PACJENTA I INFOLINII BIURA PRAW PACJENTA
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
tel: (22) 532 82 50
(22) 532 82 30
e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia: 800 190 590
(z telefonów stacjonarnych i komórkowych)
czynna od poniedziałku do piątku w godzinach: 9:00 - 21:00
Przyjęcia interesantów w Biurze:
poniedziałek - piątek w godzinach: 9:00 - 15:00
Art. 20.
Art. 21.
Art. 22.
Art. 23.
Art. 24.
Art. 25.
Dokumentacja medyczna zawiera co najmniej:
Art. 26.
Art. 27.
Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
Art. 28.
Art. 29.
Art. 30.
Art. 9.
Art. 10.
W przypadku, o którym mowa w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub opiekun faktyczny mają prawo do dostatecznie wczesnej informacji o zamiarze odstąpienia przez lekarza od leczenia pacjenta i wskazania przez tego lekarza możliwości uzyskania świadczenia zdrowotnego u innego lekarza lub podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych.
Art. 11.
Art. 12.
Pacjent ma prawo do informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, w tym o profilaktycznych programach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, realizowanych przez ten podmiot. Przepisy art. 11 ust. 1 zdanie drugie i ust. 3 stosuje się odpowiednio.
Art. 33.
Art. 34.
Art. 35.
Art. 6.
Art. 7.
Art. 8.
Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym. Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
Art. 13.
Pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny,
w tym udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych
w związku z wykonywaniem zawodu medycznego.
Art. 14.
Art. 36.
Pacjent w stacjonarnym zakładzie opieki zdrowotnej ma prawo do opieki duszpasterskiej.
Art. 37.
W sytuacji pogorszenia się stanu zdrowia lub zagrożenia życia, stacjonarny zakład opieki zdrowotnej jest obowiązany umożliwić pacjentowi kontakt z duchownym.
Art. 38.
Stacjonarny zakład opieki zdrowotnej ponosi koszty realizacji praw pacjenta, o których mowa w art. 36 i 37, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.
© 2021, DA STUDIO PRODUCTION. All Rights Reserved.